tisdag 20 maj 2008

Jobbat klart nu.
När jag kom hem var kusindotter G här. Vi skulle prova göra en håruppsättning inför fredagen. G ska nämligen på bal då och jag har lovat hjälpa henne att få en fin balfrisyr.
Eftersom hon har hår nästan ner till rumpan som är tjockt så in i bomben så blev det ingen svinrygg.
Gjorde en hel drös med lockar uppsatt med pärloroch grejjer istället. Temat för balen är Sagor så hon ska bli fin som en prinsessa.

Har även fastnat i Stieg Larsson träsket. Jag läser och läser. Är bara på första boken ännu, men I love it!
Läste Jens Lapidus bok "Snabba Cash" för ett tag sen. Jag älskade den med.
Den är verkligen sann. Han beskriver Stureplansprofilerna(alltså inte våldtäktsmännen utan de profiler som springer runt på White room och Labbet) i minsta detalj.
Hur deras fester ser ut. Hur de tänker? Vilka människor.
Mina tankar kring dessa personer får förbli mina egna.
Ja, det hann bli både boktips och filosofi i detta inlägg.
Nu ska jag ta min kropp och parkera den under en lampa och läsa vidare imin älskade bok.

Inga kommentarer: