tisdag 13 maj 2008


En ängel föddes inatt.
Ur Linus sista andetag föddes den.
Ängeln säger:Jag har inte ont mer. Minns det ni som blev lämnade kvar.
Var inte ledsna. Minns den jag var hos er. Den friska pojken som alltid var glad.
Minns inte den tid som var svår. Jag har inte ont mer.
Alla våra tårar kan inte få honom tillbaka, men med smärtan kommer sorgen.
Trots detta försöker jag verkligen tänka att han har det bättre nu.
Han kan andas själv, springa på sina ben, spela innebandy(som han älskade att göra), prata, ja allt det där som han saknade där han befann sig sin sista tid.

Jag saknar dig Linus!
Du finns alltid i mitt hjärta!
Sov Gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
vad tråkigt att läsa att Linus gått bort. Tänker jätte mycket på dig Jennie

Det finns ett land
Bortom tankarnas tanke.
Bortom intellektets intellekt och
Vetenskapens vetenskap
Det bor i det gröna bladet.
Och du kan se det i barnets leende
När det följer den lilla fågelns flykt över himlen
Det finns ett land
Fyllt av poesins poesi och
Musikens musik
Uppbyggt av det vackraste vackra.
Det är i hela universum och
Det är i ett litet smultron
Som plockas en varm sommardag

Det finns ett land
Där är det grönaste grönt och
Det blåaste blått.
Och solen är solarnas sol
Där rinner bäckarnas bäck genom
Skogarnas skog
Och över allt och genom allt blåser
Kärlekens vind

Stor Kram

Anonym sa...

Ja, i all denna sorg och hur ont det än gör så måste vi tänka på att Linus inte behöver lida mer! Han har fått frid. Det är så fint det du skrivit...
Tänker på dig också! Kram Jessica