torsdag 8 maj 2008

Min bön!

Kära Gud!
Jag hoppas Du hör.
Jag skulle vilja be Dig om en sak. Jag har en människa som betyder mycket för mig. Han är ung, stark och fin.
Han är sjuk förstår Du(ja det vet du så klart) och han har varit det länge. Varför blir en ung pojke sjuk när han är i sina unga år?
Han har kämpat i över tre år nu med sin cancer och sin sjukdom(jag kan ju inte benämna det eftersom vi inte vet vad det är).
Han lungor fungerar inte. Han har så dålig blodcirkulation att han nu riskerar förlora både fötter och händer. Han har gjort hjärtoperationer då hans hjärta slår alldeles för fort. Hur har det blivit såhär?
Vad är Din plan? Varför blev det här hans slag att kämpa?
Snälla ta honom inte ifrån oss. Jag ber Dig!
Han är mig så kär.
Han är någons son, någons bror, massors vän och en underbar människa!
Jag tror säkert han skulle få det bra hos Dig, men hans tid är inte nu!
Han ska stanna här hos oss. Hos sin familj!
Snälla snälla låt honom slippa ligga i sjukhussängen och ha ont. Låt honom bli frisk och få komma hem till oss igen.
Han bad mig ta med honom hem till norr igen. Jag kunde inte då, men låt mig få göra det snart igen så vi kan åka till sommarstugan och åka båt som han och jag pratade om i söndags.
Han skrattade och nickade. Han kom ihåg.
Kära Gud! Ta inte Linus ifrån oss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihi du är så söt du min vän!! :)

Anonym sa...

Ja nu håller vi tummarna för dig Linus!!!! Vi hoppas å ber å tror!!!!

Anonym sa...

fin bön :)