måndag 15 september 2008

Var nära att dö en gång idag med.
Jag var till optikern för jag skulle minsann prova ut linser.
Ja, men det var väl bara att peta in dem.
Optiker-tanten hjälpte mig att peta in den första och sedan skulle jag in med den andra själv.
Problem 1:
Jag har stora problem med att peta i ögat. Jag stökade, våndades, tårades och trilskades i nästan 15minuter innan linsen kom in i ögat. Då hade jag även lyckats tappa dem i golvet TVÅ gånger. Ja, men nuså var de på plats.

Problem 2:
Nu skulle skiten ut igen. Optiker-tanten skulle ta ut första och jag den andra. Hon gjorde sig redo att plocka ut den och när hennes hand kom emot mitt öga flög min arm upp i ren reflex och jag höll på att slå henne i golvet.
Oj! Förlåt! Jag träffade henne inte så klart, men det var lite pinsamt. Hon sa att jag inte var den första(trösteord).
Efter ytterligare 15minuter av ångest lyckades jag krångla ut den ena linsen och då kom den andra också ut ganska lätt.

Nu ska jag alltså plocka i och ur dessa själv. Hur ska det gå?
Jag ska vara en duktig linselev och träna ihärdigt.
Imorgon ska de in och ut igen.

1 kommentar:

Bubblan! sa...

jag kommer ihåg domus i fränsta och järnaffärn haha, min släkt bodde i ljungaverk och vi har sommarstuga i naggen om du vet vart det ligger.

skulle lätt bo där om det gick, mysigt och lugny och fint!


trivs du bra, vad jobbar du med?