fredag 12 september 2008

Jag satt som sagt igår och tittade på dokumentärer om World Trade Center.
Det är helt otroligt svårt att fatta vad som egentligen hände.
Jag minns exakt vad jag gjorde den dagen. Jag hade jobbat förmiddag på SJ och kom hem till mamma och pappa.
De satt i köket och tittade på minitv:n de har där.
Vi satt där och bara gapade så small det till och ett plan till körde rakt in i det andra tornet.
Jag hoppade till i stolen och fattade ingenting. Det var inte på riktigt. Jo, det var visst det. Det var inte en film på tv. Det hände där och då.
Vi satt alla helt stilla i flera timmar och bara stirrade.
Pappa lugnade mig med att det var ingen fara. Tornen skulle inte rasa.
Det var som att kasta in en leksaksbil i vårat kök.
Men efter några timmar händer det som inte kunde hända.
Tornen rasar!
Man kunde inte fatta.
Sedan visades detta på tv i flera dagar. Precis ALLT ställs in på nästan ALLA kanaler!
Ja, jag minns det verkligen som igår och ändå är det 7år sedan.
NU har nya frågor väckts.
Var det hela en del av en amerikansk kupp?
Jag önskar den dokumentären gick igen för det var riktigt bra och väckte massa massa frågor kring vad som egentligen hände.

Inga kommentarer: