tisdag 16 september 2008

Sitter på jobbet och lyssnar när mina små gullungar tränar sin allra första läsläxa.
Är det inte underbart så säg? Det blir så stora.
En av mina ungar frågade en dag.
Jennie. Vem är du mamma åt?
Jag är inte mamma åt någon svarade jag.
Jo, men vilken är barn åt dig då?
Alla ni, svarade jag då. När ni är på skolan är ni alla mina skolbarn. Då är ni mina barn.
Alla svara då. JAAAAAA!
Och en liten pojke lägger huvudet på sned och säger. Jag och du är den bästa skolmamman.
Jag hjärta alla mina skolungar så mycket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena! Fan va uppskattad du ska känna dig efetr en dag på jobbet, om en annan kunde känna så efter en svettig dag på komvux. :D Läget är under kontroll, det är prima med mig! Länge sedan jag verkligen mådde såhär bra, man känner att man är på G liksom! Skönt. Kärleken känns bättre än någonsin och ja, du vet, allt är bara bra! Det är bra med mig! Its good to be me theese days! Ska jag spä på ännu mer? ;D Och själv Fröken, hur har vi det i byhåla?

Anonym sa...

Nice;D