onsdag 24 september 2008

Min klocka ringde imorse 05,15. Jag sov till 05,32.
Klev upp, borstade tänderna och gjorde mig klar. Var på jobbet 05,50
Jobbade mellan 6-11,30.
Planerade och hade möte fram till 14,00.
APT på skolan. Prommenad ner till kyrkan, fika och prommenad upp igen till aulan för vidare information.
16,30 är mötet slut och jag får rusa ner på skolan för att snabbt hämta min väska och kasta i mig ett digestivekex.
17,00 börjar nästa träff på skolan. Handlade om matematikinlärningen för mindre barn.
Hej och hå! Min hjärna kokade och jag hade ont i huvudet och nacken.
20,15 slutade den träffen.
Nu är jag och min kropp helt slutkörda och vi tänker packa oss i säng.
Summa. Jag har spenderat mer än 905 av min vakna tid idag på jobbet.
Det är tur att jag älskar mitt jobb annars hade jag nog svimmat i halvtid.
Och det är lite tur att jag är så pass övertidskåt att jag gladeligen stannar och lyssnar(ni ska veta att allt var jätteintressant, men min hjärna var inte riktigt mottaglig efter alla timmat) i flera timmar.
Nu MÅSTE jag sova innan jag svimmar någonstans.
Gos natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hola! Fan va skönt om man vore lite tröttare när man var på byn så man fick sova lite.. Det gick bättre igår när jag läste en halv (påriktigt !!!) pocketbok. Nu är jag i stan, M slutar jobba halv tolv så jag ligger och inväntar mitt sovsällskap i skrivande stund. Uppsatsen är SvC, ShC och Projektarbetet ihopslaget till en stor fet uppsats som ska handla om fosterhemsplaceringar. Hur den enligt socialtjänsten ska gå till och hur den verkilgen har gått till i det enskilda fallet (tjejen jag ska intervjua), brister, uppföljningar osv. Jag vill veta om allt gått till enligt punkt och pricka och hur hon uppfattade händelsen som barn. Allt berättat ur barnperspektiv. Det ska bli sjukt spännande eftersom detta är något jag vill jobba med då jag utbildat mig till socionom. Vad händer i helgen då? Något mer spännande än att fortsätta snora? Lev väl Jennie!