fredag 13 juni 2008

Nu har vi fått sommarlov!
Barnen är lediga(eller ja inte alla. Några ska ju vara på fritids, men sommarlov har de iallafall) och vi klarade avslutningen.
Jag öppnade idag på fritids klockan 6 och sammanlagt hade jag 5 barn. Vi åt frukost framför tv:n(vilket de bara fick göra idag och i hemlighet. Vet inte vad de andra fröknarna tycker om det).
Klockan 08,45 ställde vi upp alla klasser från F-5.
Vi tågade ner till kyrkan och satte oss i bänkraderna.
När det var dags för min klass att gå upp och sjunga var jag så nervös. Jag satt längst ut på kanten och mimade med sådär snuskit övertydligt ifall nån skulle ha glömt texten(som om det skulle spleat någon roll att jag satt där och mimade med hela ansiktet, men så gör ofta fröknar och även då jag).
Eftersom vi spelade piano även idag kan ni gissa om min autistiske pojke grät. Svar Ja. Han grät sig igenom hela Sommar och Sol. Barnen som stod bredvid var så underbart duktiga.
Jag hade proppat deras fickor fulla med godis som de kunde ge honom medan de sjöng.
Han grät och de proppade in mer godis. Han slutade gråta en stund och så kom andra versen och en ny gråt utlöstes. In med mer godis.
Underbara ungar som hjälper till trots att de är så små.
Fick även en present av alla ungar.
En JÄTTEFIN ljushållare som man kan hänga i taket och en bukett blommor.

Glad sommar på er alla mina ungar!
Jag hjärta er!
Vi ses till hösten.

Inga kommentarer: