tisdag 24 juni 2008

Jag jobbar nu som mattant på jobbet.
Våra ordinarie mattanter har sommarlov. Jag har insett hur mycket jag älskar att laga mat.
Jag fejjar och grejjar. Idag ska jag baka äppel- och blåbärspaj hade jag tänkt.
Det blir hamburgare med hemlagad potatismos till lunch.
Min något hemliga dröm är att öppna ett café eller något litet matplace och laga mat och baka mest hela dagarna. Allt skulle jag göra själv. Baket, maten och juicen.
Jag har hittat på lite nya recept som jag prövat på ungarna och personalen här och det gick ju faktiskt hem.
Kanske skulle skriva mig en kokbok.
Matlagning för kräsna magar, skulle den heta.
Jag är ju själv så himla kräsen på mat, men har lärt mig att äta mer och mer nu.
Ja, det är en tanke att värpa lite på- Man får se vad som händer.
Fast det vet man ju redan. Det kommer stanna som en liten dröm långt inne i mig.

Inga kommentarer: