tisdag 17 juni 2008

Imorse fick jag en jobbig överraskning. När jag kom till jobbet och skulle ta fram mjölk för att tillaga dagens gröt så inser jag att jag inte kan få upp kyldörren.
Det är en gammal dörr med ett stort lås och detta lås har tydligen gått i baklås pånågot vis.
Jag slet som ett djur för att få upp den i 1,5timme innan jag kunde ringa efter hjälp.
Jag fick springa ner till FoodladyS och låna ihop lite mjölk och fil till morgonens frukost.
Vid 9 tiden kom en manhaftig historia och skruvade, kliade sig i sin 8dagars stubb(som nästan var ett skägg) och till slut hade mekat upp dörren åt mig.
HUrra! Lunchen var räddad. Vi fick rödbetor och stekt ägg till Pytt i Pannan.
Imorgon ska jag förbereda midsommarlunchen sedan är det begravning för Linus.
Jag vet att det kommer bli jobbigt, men jag har ändå funnit någon slags frid i kroppen. Han är på ett bättre ställe nu. Han har inte ont mer.
Med detta inte sagt att jag inte kommer gråta för jag VET att jag kommer gråta och det är bra att rensa ut lite.
Ska ta en hel del kort hade jag tänkt. Jag vill faktiskt ha kvar dem.

Inga kommentarer: