onsdag 25 juni 2008

Jag är så snäll som en karamell(om den är snäll eller inte får förbli osagt).
Mina barn fick kebabgryta till lunch och nu har jag färdigställt ännu en hallonpaj till mellis.
Anledningen till detta var att några barn satt och pratade vid bordet idag om att de alltid hade oturen att missa allt gott som de andra får på mellis.
De önskade hela tiden att deras mammor skulle bli sena så de också fick vara med.
Mitt lilla frökenhjärta blödde lite så jag har nu i hemlighet svängt ihop en ny paj för dagen och det finns lite blåbärspaj kvar från igår så nu ska ALLA barnen få vara med och festa paj.
Det följer väl inte koncumentlagen(eller vilken lag det nu är som gäller i skolkök) att servera så mycket socker, men jag använder så lite jag bara kan.
Gårdagens paj blev inte helt 100%igt bra eftersom hallonen var lite frysna så blev pajen lite blöt, men nu gör vi ett nytt försök.

Inga kommentarer: