tisdag 17 juni 2008

Attacken!

Min Pussel blev attackerad idag!
Det är sant. Han var ute med mig i sommarstugan. Han sprang runt i sin regnbågsfärgade sele(som för övrigt är en lånad kaninsele) och hade det mysigt i gräset. Jag var uppe och hjälpte mamma att städa i gäststugan, men så skulle jag gå ner och hämta något i diskhuset.
Då ser jag lilla Pussel sitta bakom en sten och jama sådär ynkligt som bara han kan.
Jag gick dit för att klappa han lite och då såg jag det.
Han hade blivit attackerad!
En argsint trast hade gått till angrepp och dragit iväg en äkta kletig bajspöl på min lilla bebis. Rakt bakom örat hade han träffat.
Jag kunde inte göra annat än att bara skratta.
Det såg ju bara för roligt ut.
Han fick bada under kranen i diskhuset.


Men senare gav han nästan igen när trasten skulle attackera nnu en gång. Då var han beredd och gjorde ett av de högsta hopp jag någonsinn sett honom göra. Det strök trasten med millimeter. Hejja min Pussel!

Inga kommentarer: