tisdag 24 juni 2008

Jobb avklarat för dagen.
Lyckades pajja bilen idag.
Skulle åka hem en supersnabbis för att hämta en potatisstamp.
När jag skulle svänga in till stugan kopplade jag ur för att växla ner och PANG sa det då.
Kopplingen flög i botten och bilen röck till.
Jag rullade ner till stugan(som tur var var det bara nedförsbacke kvar) och konstaterade att det inte gick att koppla och växla. Attans!
Jag var nu 5km från jobbet och både cykel- och billös.
Typiskt.
Ringde som en tok för att hitta någon som kunde komma och hämta mig och köra mig tillbaka till jobbet så jag kunde förse barnen med lunch i tid.
Jag ringde och väckte min bror så han fick komma och hämta mig och köra mig tillbaka.
Imorgon blir det till att kliva upp i tid och cykla till jobbet.
Undrar just när man måste upp då?

Inga kommentarer: