lördag 28 juni 2008

Igår var en lyckad dag.
Från start till mål.
Jag gjorde Pizzabullar till mina ungar på fritids. Det blev en riktigt succé både bland barn och personal( jag kan avslöja att jag blev riktigt nöjd själv).
Slutade klockan 12 och då sken solen så vackert så jag skyndade mig hem och hyvlade benen och tog på mig bikinin.
Åkte ut till stugan och la mig längst ut på bryggan. Där njöt jag av solen i tre timmar. Doppade fötterna i vattnet när det var varmt och bara njöt.
Vid 15 kom M och hennes lilla A.
Vi badade lilla A och han sparkade och hade så roligt.
Vi skulle grilla tillsammans några vänner så jag och M började göra lite matförberedelser och sedan satt vi mest och tog det lugnt.

Vid 18 tiden kom övriga deltagare och vi körde igång med grillningen.
Det var så gott. Mycket grillat, potatis och såser i överflöd.
Jag gjorde goda marinerade lökar(hacka röd- gul- och vitlök och marinera, så gott. Tack Gus för tipset).
Efter maten hade jag fixat hallon- och blåbärspaj som vi åt med marsansås. En äkta munknullare som man brukar säga.
När vi satt och var tjocka och mätta plockade J fram Galenpanna och det var en av kvällens höjdpunkter. Vi skrattade så det var inte klokt.
Jag skrattade så tårarana bokstavligen sprutade. Jag fick kramp i käkarna för allt garv.
Lavalamp var så oförklarligt roligt ord ett tag(eller hur J)

Det var helt enkelt en perfekt och roligt kväll.
Tack alla ni som var där. Utan er hade det inte varit lyckat!
Jag hjärta er!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men tack själv :D Va så skojs så!

Anonym sa...

Ja, stort TACK till dig bästis!!!
Tokroligt å mycket trevligt va det. Mer sånt tycker jag. Kramiz//L