onsdag 1 juli 2009

Torsdag.
Efter jobbet packade jag mig direkt in i bilen.
I min hand hade jag ett kort med EXAKT 6000kronor. Det fanns verkligen inte en enda krona till på kontot.
Jag körde raka vägen till (F)Elgiganten och gick till första bästa kille jag såg med blå-anställd-tröja.
Mitt ärende var att köpa en ny dator som jag sett i deras reklamblad.
Ja, men självklart var ju precis just den slut. Hejja hejja. Min tur exakt.
Jag sa då att jag ville ha en likvärdig i samma prisklass. Ärligt sa jag även att på mitt kort fanns 6000kronor och inte en krona till så mer än så fick den inte kosta.
Vi kikade runt lite och hittade så en dator som kunde kallas likvärdig.
Okej. Den skulle jag då ha. Blåklinten gick för att hämta datorn och jag kikade runt lite. Han kom snart tillbaka och såg smått förskräckt ut när han förklarade att den sista datirn blivit såld och det som fanns kvar var den dator som stod uppställd.
Jag ville ha datorn så jag sa att jag kunde ta den, men vägrade betala fullpris.
Snäll som blåklinten var så fick jag 500kr rabatt.

Glad i hågen tog jag min grön/blå-kasse och åkte till nagelfru A och gjorde mina naglar redo för Metaltown 2009.
De blev så fina så...

Blev även en pizza tillsammans med L,Ö och lilla M.
Hemma igen pakade jag väskan och gjorde allt klart inför kommande resa.
Hämtade upp J och vi åkte hem och la oss och sov några timmar.
02.30 ringde klockan och vi klev upp för att sätta oss i bilen och resa ner till Göteborg...

1 kommentar:

Mary sa...

Hej.. hoppas ni kommer få det skitttt kul i Göteborg.. saknar dig.. när kommer du till Stockholm..Hälsa J Kram puss