tisdag 7 juli 2009

100 frågor och svar!

1. Tre namn jag lyssnar till? Jennie, Nenne, Nennie
2. Någonting jag tycker om med mig själv. Jag är snäll och ganska rolig har jag fått för mig.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv?- Jag är feg.
4. Detta är jag rädd för?- Ormar
5. Tre saker jag vill ha varje dag?- En puss, en kram och ett leende.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra?- Rulla med tungan, vifta på öronen och äta lax.
7. Detta tycker jag om att göra?- Sjunga, dansa och pussas
8. Detta vill jag göra just nu?- Åka hem och rulla ihop mig bakom J i sängen och sova någon timme till.
9. Bästa känslan?- Att vara kär och lycklig
10. Värsta känslan?- Ensamhet och hopplöshet
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har?- Att han är snäll, omtänksam och kan skratta med mig.
12. Är jag kär just nu?- Jajamensan! Upp över öronen!
13. Jag vill gifta mig?- Om jag får frågan så kanske. Har inte varit livsviktigt för mig att göra det.
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör?- Få barn, leva ett långt oh lyckligt liv och resa till en exotisk plats.
15. Min käraste ägodel?- Min mobil måste jag nog svara på den.
16. Något jag vill ha i present:- En tavla till vardagsrummet och smycken.
17. Detta har jag på mig just nu?- Grå mysdress, svarta foppisar (som är lite för små eftersom jag stal dem av Bettan), klocka och brillor.
18. Favoritkläder?- Precis det jag har på mig nu och så klänning å leggings.
19. Favoritdjur?- Tycker om min Pussel ja och så vovvar.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest?- Jag är allätare
21. Favoritlåt just nu?- Nickelback-Something in your mounth.
22. Roligaste ämne i skolan?- Jag tyckte om Matte, svenska och engelska på högstadiet. Mattebiten trillade bort på gymnasiet dock.
23.Tråkigaste ämne i skolan?- Tyska och teknik
23. Stjärntecken?- Skytt
24. En bok jag gillar?- Jag gillar all Isfolketböcker och Stieg Larsson-trologin.
25. En film jag älskar?- The Rock
26. Favorit tv-program?- The Hills och 2½men
27. Favoritdoft?- Prada på killar och DKNY Green Apple på mig själv.
28. Detta äter jag gärna?- Choklad och vinägerchips.
29. Dricker helst?- Vatten eller saft.
30. Favoritgodis?- Choklad
31. Hit vill jag gärna åka på semester?- Thailand och Karibien
32. Färg på mina ögon?- Blå
33. Min längd?- 170cm
34. Jag tror på:- Det bästa hos alla.
35. Jag spelar?- Spel på King.com ibland.
36. Person jag beundrar?- Mig själv(får man vara så ego???) Jag tog mig ut ur ett helvete och jag fick himlen som belöning.
37. Så här bor jag?- I ett radhus som jag renoverat och inrett. 5rum och kök!
38. Antal döda krukväxter i hemmet?- Inga. Jag är rädd om mina blommor.
39. Det här tänder mig?- Kyssar,smek och fina ord.
40. Det här gör mig avtänd?- . Egoism
41. Favoritfärg?- Svart, vitt, brunt och rosa.
42. Favoritcitat?- Dream as if you could live forever. Live as you only have today
43. En hemlighet jag vet?- Talar jag inte om för någon annan. Den stannar hos mig.
44. Bästa present jag fått?- Nu senast. En blomma i lördags.
45. Senast köpta skiva?- Var nog en Absolute Dance skiva jag köpte när jag köpt min nya bil.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är?- Mina ögon och mina tänder.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:- Min mage är inte alls så platt som jag önskar.
48. Udda förmåga/egenskap:- Jag kommer ihåg reg-skyltar. Fattar inte varför, men de fastnar.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:- En katt.
50. Vad lyssnar du på just nu?- Rockklassiker på datan och en unge som leker med bondgården.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?- Jag jobbar just nu. Sedan ska jag åka och handla, hem till J, fixa middag och titta på tv.
52. Var är dina föräldrar födda?- I Byhåla.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn:- J har precis installerat sitt älskade WOW på den nya datan.
54. Vilken är din favoritrestaurang?-
Just nu ligger Canton etta på listan.
55.När badade du i en pool senast?- Oj, det var nog kanske när jag var på Paradisbadet i maj.
56. Har du varit med i någon skolpjäs?- Jag var med på spexet i nian.
57. Hur många barn vill du ha?- Jag är överlycklig om jag får ett, men får man välja så gärna 2-3.
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?- Jag har svårt för dansband.. Lite för kläm-checkt för mig.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?- Jo
60. Vad har du för TV-kanaler?- Kör boxers orginal-utbud.
61. Har du åkt moped någon gång?- Oja. Slutade på sjukhuset med trasig knäskål
62. Har du busringt någon gång?-Jadå. När jag var liten slog man ett nummer på måfå och fnissade i luren innan man la på.
63. Har du fått felparkeringsböter?- Japp. En gång utanför hyreshuset i Sweet Valley.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?- Nej, aldrig.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?- USA
66. Har du en egen trädgård?- Har en liten gräsyta på baksidan och framsidan. Får kanske räknas som trädgård på baksidan då.
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?- Oj. Jag vet inte. Simpsons kanske.
68. Kan du alla orden i nationalsången?- Jadå. den är hårt nött på olika evenemang.
69. Badkar eller duschkabin?- Duschkabin. Jag har lite fobi för det här med badning.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?- Patrik 1,5
71. Favoritpizza?- Gillar inte pizza
72. Chips eller popcorn?- Chips
73. Vilken färg på läppstift använder du?- använder aldrig läppstift
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?- Icke
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?- Nejje
76. Apelsin- eller äppeljuice?- Äppeljuice
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?- Jag och J. Sist vi åt på restaurang var det på Järnvägsrestaurangen på Liseberg annars var det Donken i söndags
78. Favoritchoklad?- Marabou- Sommar
79. När röstade du senast?- I senatse valet.
80. När åt du en hemodlad tomat sist?- Vet inte om jag någonsinn gjort det. Är ingen älskare av tomat.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?- Jadå. I min dagar som slalomåkare.
82. Är du bra på matlagning?- Jag vill tro det. Får ofta beröm för den i alla fall.
83. Klarar du att tanka själv?- Jajamensan!
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?- När jag var yngre beställde jag några skivor från TV-Shop
85. Pepsi eller Coca Cola?- Inget av dem. Gillar inte kolsyra.
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?- Nepp.
87. Vad var det senaste du handlade?- Jag handlade tvättmedel, cigg till J och bröd i söndags.
88. Har du kräkts offentligt?- Nej. Det gör jag hemma.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?- True love.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?- Nä, men attraktion.
91. Har du ringt något betalnummer?- Mjo, när man var fjorton och tyckte det var superroligt att ringa nåt datingcafé och driva med grabbarna.
92. Kan man vara vän med sitt ex?- Ja det tror jag.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?- L på BB i förra veckan.
94. Hade du mycket hår som liten bebis?- Ne, jag tror jag var flintis
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?- Har ingen mobilsvar.
96. Vad har du i din väska?- Mobil, plånbok, hårspray, kvitton, nycklar och en hel massa annat skräp.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?- Pussar på J.
98. Vad är du tacksam för idag?- Att jag än en dag vaknade med ett leende på läpparna och inte behöver komma hem till ett tomt hus.
99. Var hittade du den här listan?- Fades sida.
100. Har du varit ärlig när du besvarat frågorna?- Absolut! Annars skulle jag inte lagt ner all denna tid.

1 kommentar:

Elin sa...

Det är ett jäääla tjat om den här "J", ja fattar inte!! Han måste ha extremt bra gener eller nått. DNA kan det kanske också falla på. =) Hoppas han tar hand om dig, annars får han med sin ettriga lilla S att göra. Också hoppas jag att få en glimt av dig när jag börjar jobba nästa vecka! Sköt om er tills dess!