måndag 6 juli 2009

Jaha ni.
Nu har man pröva på livet som småbarnsförälder.
Igår kom lilla Grynet och Nellanpellan till mig.
Pappan skulle jobba.
Vi lekte en stund, Nellan åt nudlar och Grynet kikade på tv.
Vi tittade såklart på bolli allihopa. Jag somnade till någonstans under barnprogrammet och blev väckt när det hela var slut.
När minsta ungen somnat tittade jag, J och Grynet på Hitta Nemo.
Nattade sedan barn nummer två med saga. Hon ville jag skulle ligga kvar en stund och det gjorde jag ju såklart.
När alla barn var i säng tänkte jag och J titta på Pineapple express.
Jag har dock gått och blivit värsta otrevligaste människan i världen så jag somnade och missade säkert halva filmen.
Så snäll som J är så väckte han mig inte förrän det var dags att hoppa i säng. Jag bytte med andra ord bara sovplats.

I morse ringde klockan 05,00. Jag snoozade några gånger, men vid någon sådan snoozning lyckades jag trycka AV larmet. När J frågar vad klockan är tror jag först att jag ser fel, men icke. Klockan visade 05,43!!!
Bråttom deluxe!
Upp ur sängen, väcka minsta ungen, ner med henne och fixa "menge" (välling enligt Nelly), upp igen och duscha av mig en snabbis, tvätta och klä unge, klä och sminka mig själv och hej vad det gick.
06,20 lämnade jag in unge på dagis och välte alla deras planer när jag ville ha henne där till 14 istället för 12, men raringarna en våning upp ställde såklart upp.
Barnet i modell större (alltså Grynet) lämnade jag hemma med J. Hon sover lite längre vilket innebär att han också får göra det.
Tack snälla, älskade J för att du finns!
Hjärta dig!

NU är det bara fem dagar kvar till semester!
Jippie!!!

Inga kommentarer: