söndag 5 juli 2009

Igår hade jag ungar hela dagen.
Vi lekte, badade och hade det så mysit.
Mamma bjöd på middag. Ungar fick våfflor och vi vuxna åt grillat med klyftpotatis och sås.
Jordgubbar med vispad grädde och chokladsås till efterrätt.

När ungarna åkt hem kom och J på att vi skulle nog ta och besöka årets Gatufest i alla fall. Hade ju liksom inte tänkt det, men det var nog fyra år sedan sist jag var där och kände verkligen att jag hade lust att åka dit.
Yes box.
Strax efter 21 var vi duschade, ombytta och redo att fara till S.vall.
Hamnade på en förfest hos en väldigt okänd samling människor. Som tur var hade vi Ö där som vi kände.
Snabbt som ögat var det att dricka upp det som vi hade med oss. Bedömt en timme efter ankomst var det dags att gå ner till festligheterna.
Vi var tvungna att ta ut lite pengar innan och gissa hur kort kö det var till bankomaten.
40minuter tog det innan det blev vår tur att få ut några hundralappar och då var jag så kissnödig att jag trodde hela magen skulle explodera.
Jag fick göra en sån typisk (enligt mig) festival grej. Jag kissade i en buske på busshållsplatsen.
Skönt som bara den.
Ganska exakt klockan midnatt löste vi in oss för nästan 400kronor.
Hammerfall hade nyss gjort entré på stora scenen och vi hittade igen våra vänner (vilket annars brukar vara en omöjlighet) och stod och sjöng med till några låtar.
Vi drog sedan vidare till ett öltält där man så klart kunde köpa den obligatoriska blask-cidern och den svaga ölen.
Mr DJ spelade hit efter hit eller vad säger ni om: Mr Vain, Mr Cool och Electric
02.00 stängde årets Gatufest och det var dags att gå hem.
J köpte en ros till mig. Blev så glad så! Hjärta honom för den.
Jag hade så roligt hela kvällen. Kunde inte sluta skratta. Allt var så värt det.

Vi skulle sova hos Ö. Det kändes som flera mil att gå dit, men väl hemma somnade vi och vaknade nästa morgon av att Ö försökte spela bort sin fylla med Snoop Dogg.

Det var min gårdag! Helt fantastisk!

1 kommentar:

jenny sa...

Gid morgon! :) Jag öppnade oxå, men var här i god tid - helt i onödan dock... första barnet kommer efter 7 nån gång haha... Jaja, fick ju komma upp tidigt idag iaf då ;)


Här äre bara bra, med dig med ser jag hihi :D
Vi ska åka å kika på Ice Age 3 ikv vi :)

Ha en bra dag, vi måste ses nåt! :) Kramis