onsdag 1 juli 2009

Fredag
Vi satte oss i bilen 03.30 och körde de MÅNGA MÅNGA milen till Göteborg. Många stopp blev det, men 9timmar senare hade vi hittat rätt och parkerade bilen.
När vi kom fram var det en timme kvar innan vi fick parkera så vi passade på att äta, handla på systemet och jag lyckades även hitta et Gina Tricot och inhandla en my kläning.
Vi checkade in, duschade och gjorde oss klara för Metaltown.

Det är de bästa konserterna jag någonsinn sett.
Volbeat inledde vår kväll.
Musiken var underbar. Jag smygdansade och sjöng med mest hela tiden. Disturbed var bäst!
Jag fick gåshud på kroppen och mådde som en prinsessa bland alla svartrockare.
Kvällen avslutades med Slipknot.
Jag var lite skeptisk till dessa arga pojkar. Kunde en låt med dem och annars var jag rädd att de skulle svälja mikrofonen och vråla sig igenom de 60minuter de hade.
Fel av mig!
De hade lätt den bästa scenshowen och det fanns faktiskt en hel hög med låtar som gick att lyssna på.
Under kvällen kom vi oss in på en freakshow. Hellzapoppin. Den minsta flicka jag sett i hela mitt liv, svalde det störta svärd jag sett i hela mitt liv. Jag mådde lite illa, men hatten av till henne som lyckades.

Glad och lycklig köpte vi oss en langos och lämnade Metaltown 2009 med ett löfte att komma tillbaka nästa år igen. Ett löfte jag tänker hålla!

Med tanke på att vi delade området med 20000 rockers så kom jag inte så nära scenen att jag fick superbra bilder, men lägger ut några i alla fall så ni får se att jag faktiskt var där.


Slipknot



Mera Slipknot



Disturbed


Hellzapoppin och den lilla pyttiga flickan



Volbeat





.

Inga kommentarer: