onsdag 1 juli 2009

Lördag
På lördagen var det Lisebergs tur att få ett besök av mig och J.
Vi klev upp i ganska bra tid och gick först en sväng på stan.
J hittade ett par shorts, t-shirt och linne.
Jag hittade lite träningskläder.
När vi varit hem med påsarna och J bytt om så tog vi spårvagnen till det rosa/gröna landet Liseberg.
Jag var så glad å glad mest hela tiden.
Vi inledde med en lunch. Det fick bli pizzabuffé. Gott som attans.
Sedan var det karuselldags.
Eftersom J är den bästa i världen så ställde han upp och åkte både Bergbanan och Balder med mig trots att han inte alls gillar denna form av karusell. Jag njöt och kände mig som ett barn.
Spökhuset Gasten var spännande. Gick samtidigt som ett gäng tjejer i sina unga år. De var så rädda. Skrek och var smått hysterika genom hela huset. Jag skrattade hejdlöst ibland. Ska erkänna att jag också blev rädd på vissa ställen, men det gick fint.
Kållerado var rolig. Blöta blev vi såklart. J fick en stor vattenorm mitt i örat. Han var nog blötast i båten efter det. Jag skrattade som vanligt.

Vi åt middag på en restaurang som hade mage att ta 10kronor för isvatten. Höll på att smälla av när notan skulle betalas.

Vi slank även in i en butik som tar foton i äkta 1800-tals stil. Jag fick ha en puffig kläning och hatt. J var en äkta general. Kortet blev gulaktikt. Superfint. Fick det inramat och nu står det uppställt i vardagsrummet.

Vi avslutade med att äta på Ben & Jerry´s glasscafé. Jag åt chocolate fudge brownie och J åt en cookie dough. Båda var äkta goda!

Även denna dag var helt fantastisk och jag somnade lycklig när kvällen var slut.

Lite blandade bilder fråna dagen:




Inga kommentarer: