fredag 24 juli 2009

Igår var jag och mamma till S.vall.
Vi shoppade en massa mat på alla möjliga affärer.
Jag gick loss på Ica Maxi och handlade en hel massa. Unnade mig även en liten burk med Ben & Jerry´s choclate fudge brownie (hur tusan stavas choklad på engelska?). Den är ju så fantastiskt god.
Ryktet hade även gått hemma i Byhåla att jag skulle åka till staden. Jag hade lovat J att köpa Corona till honom på systemet, men så ringer bror och vill ha en karta öl också. Okej då. Klart jag kunde det.
NÄr jag så sitter i bilen på väg till staden ringer Snygg-Ulf aka Konstapel af Flinga och vill också beställa en karta öl.
Ojdå. Nu skulle det se ut som jag var en langare eller en alkis. Ja, en langare var jag väl, men till folket över 35 så det kändes ändå fullt lagligt.
Ja, jag shoppade loss på systemet och sedan bjöd mamma på kina-mat.
Fick trerätters.
Förrätt: Pekingsoppa
Varmrätt: Fyra små rätter (med friterad kyckling istället för räkor)
Efterrätt: Friterad banan och glass.
Jag var så mätt efteråt så jag vill bara kräkas, men det är ju att försumma god mat så den fick stanna i magen.
Mätt och glad åkte vi till L med familj.
Mamma hade inte träffat lilla Milian ännu så hon fick sitta och kramas med honom och jag pussade och kramade på Melvin. Han blev plöstligt inte min lilla lilla Moffis längre. Han är nu min stora lilla Moffis.
När vi skulle åka hm stod han på stolen i fönstret och vinkade till sin moster.
Jag hjärta familjen L så mycket!!

GulleMoffis i fönstret





Inga kommentarer: