måndag 3 augusti 2009

Igår var det söndag och vi skulle städa.
När vi sitter vid frukostbordet (cirka 12.00) kom jag på att vi skulle skriva den där långa listan med mat som måste inhandlas.
Jajamensan. Så blev det. Vi kritade ner en hel massa mat som skulle införskaffas.
När skulle vi då åka och handla detta?
Äh, lika bra att få det gjort så vi packade in oss i bilen och drog mot s.vall.
Ringe L och frågade om de bjöd på middag, vilket de såklart gjorde.

Vi åkte på Ica Maxi och traskade runt i ungefär en timme. Jag hade även reggat mig så jag fick använda självscanning och hejja för den uppfinningen. Var bara att lägga direkt i påsen och sedan betala i kassan. Enkelt och snabbt.
Notan blev lång och dyr, men nu ska vi nog klara oss nästan hela månaden.

Middagen hos L blev grillspett (andra dagen för oss för det åt vi i lördgas också) med strips. Efterrätten bestod av hallon, glass, maräng, grädde och chokladsås.
Vid 22 kom vi på att vi skulle se film.
Det blev Friday 13th -the beginning. Den var helt okej att titta på, men jag var ju så trött.
Strax efter 01.00 parkerade vi bilen hemma igen och la oss i sängen.

Det var en jättebra söndag.

Inga kommentarer: