söndag 5 april 2009

Jaha. Nu sitter jag på tåget hem igen.
Helgen har varit helt fantastisk.
Tänkte jag skulle försöka mig på en sammanfattning av min Ullareds-resa.
Okej, här kommer den:

På torsdagkväll kommer Kent och hämtar mig vid tåget 19.30. Vi åker ut till Stuvsta och där har Tessi köpt middag. Vi käkar lite och planerar hur pch när vi ska starta vår resa dagen därpå.
Vid 23 kommer vi i säng och lägger oss för att sova några timmar.
Lilla Tuva är lite krasslig så hon sover oroligt. När den lilla tösen vaknar och gnyr så vaknar även jag till och lyssnar på hennes små febriga pip. Tyckte så synd om henne.
03.15 ringer min mobilklocka. Jag slänger mig på den och stänger av för att inte väcka Tuva.
Ligger tre minuter och vilar lite. Så kliver jag och Tessi upp och gör oss klara.
03.40 sätter vi oss i bilen och åker för att plocka upp vår första medresenär.
Ungefär en timme senare är vi alla i bilen och rullar ut på E4:an i södergående riktning.
Jag har så klart förarplats. Vi hade bestämt oss för att äta en Mc Donalds-frulle efter vägen och strax efter 6 började vi hålla utkik efter det gyllene M:et.
Jag kan informera alla läsare att det finns MYCKET med begränsade McDonalds som öppnar före 7 någonstans.
När klockan passerat 7 hade vi redan åkt förbi nästan alla Donkar och skulle svänga av på de lilla väg som skulle ta oss till Ullared.
Det slutade med att vi fick stanna på en liiiiten bensinmack och köpa frukost. Det blev grillchips, godis och festis. Bra skit!
09.15 hade vi parkerat, fått oss kundvagnar och klev in genom entrén på detta handelsmekka!
Samma känsla slog mig även denna gång. En sorts förlamining.
Var ska man börja?
Jag gick och småpetade på påskäggen vid ingången och kom inte riktigt igång, men så skymtade jag skyltarna där det står Dam-kläder.
Yepp! Dit skulle jag. en ny energi entrade min kropp och jag tog min vagn och rullade iväg.
Jag sprang runt och kastade ner allt jag kunde tänkas vilja ha i min kundvagn.
Efter ett tag kikade jag på klockan. 1,5timme hade redan förflytit. Jag hade inte sett skymten av mina reskamrater.
Ringde Tessi och Mary och kollade av var de höll hus. Vi möttes upp på barnavdelningen och kikade lite vad vi hade packat på oss.
Det var dags för gallring ett.
Av alla de kanske 30 saker jag lyckats trycka ner, sparae jag 10.
Vi vandrade i samlad skara tillbaka på dam-avdelningen.
När vi sprungit runt i nästan 4 timmar var det dags för fikapaus ett.
Det blev juice och smörgås som inhandlades i en liten fika oas.
Rond två inleddes.
Det va nu ganska mycket folk och man fick lämna sin kundvagn på strategiska platser och förflytta sig utan den. Det var galet, men man älskade det.
Efter 6timmar var det dags för fikapaus 2. Mer juice och en chokladbit för att fylla på sockernivån.
Mina fötter började nu ömma ganska kraftigt. Det kändes som mina hälar klev på glas, benen värkte och tårna ville inte alls vara instängde längre.
Vi trampade dock på.
Nu hade både gallring 2 och 3 genomförts och sakterliga började jag känna mig ganska färdig.
Det sista vi gjorde var att gå en våning ner och titta på alla elektroniska prylar.
Fanns inte så mycket som intresserade mig där, men nån liten sak lyckades jag plocka på mig.
Strax efter 18 hade vi betalat, packat in i bilen och begav oss till mathaket för lite middag.
Jag åt en kyckling med röd curry och cocosmjölk. Gott som bara den!
Då råkade jag kläcka idén(jag tror det var jag iaf) att vi hinner ju faktiskt in en timme till innan de stänger.
Jajamensan! så ble det. 19.05 tog vi steget in genom Ullareds portar igen.
Även denna gång lyckades man hitta några saker som kunde vara bra att ha.
19.50 stängde den sista personen bildörren och detvar dags att åka hemåt.
Även återresan var min att köra.
Det ska villigt erkännas att det kändes VÄLDIGT segt att ha förarsäte i 4timmar till utan att få sova.
Fötterna och benen var nu väldigt ömma. Varje steg var vidrigt.
Vi körde på hemåt, men i Linköping stannade vi till för att tanka och gå på toa.
Jag tankade och skulle sedan frakta mig in på macken.
Smärtan i mina ben och hälar gjorde det i princip omöjligt att gå. Det såg ut som jag blivit våldtagen i baken med en telefonstolpe näår jag förflyttade mig.
Detta framkallade skratt hos mina reskompisar. Jag bjuder på den! *skratt*
02.10 parkerade jag och Tessi bilen igen i Stuvsta och fraktade alla påsar upp till lägenheten.
Inte en enda minut under denna dag sov jag. Gissa hur pigg jag var när jag kom hem?
Men det var värt all smärta och all trötthet.
Totalt, mina vänner, var vi 10(!!!) timmar inne på Ullared. Måste vara nåt rekord.
I alla fall för oss och Tessi är en rutinerad Ulla-besökare.

Ja, det var mina 24timmar till och ifrån Ullared.
Vill ni veta vad jag köpte?
Här kommer listan:
* Skinnjacka
* Vindjacka
* 3 leggings (grå, svart och randiga)
* 3 koftor
* Jeans
* 2 T-shirtar
* Tunikor
* Strumpor
* Trosor
* Deo
* Örhängen
* Duschtvål
* Handväska
* Mobilstrumpa
* Ostkupa
* Tavlor
* En groda till mammi

Hmm. Ja det var nog det jag kunde komma ihåg nu, men det var säkert massa mer för min tomma resväska är sprängfylld + att jag fick ta en stooor påse på sidan.
Ser nog ganska roligt ut när jag kommer och går och är packad som en åsna.

Ja det var en lång sammanfattning, men det fanns mycket att berätta.

Hej så länge!

3 kommentarer:

Mallibrallan sa...

Blev det nå billigt då???

Skinnjackan är jag nyfiken på, funderar på om jag ska slå till på en i år, har längtat länge efter en nu.

Välkommen hem!

jenny sa...

får man fråga vad notan hamna på? :)

T e s s i. sa...

halleluljha! Och vi längtar redan till nästa resa, visst visst visst! Stödstrumpor och skoinlägg it is!!!!



Love