tisdag 7 april 2009

Idag har jag varit på krigsstigen.
Har liksom vetat att min data inte är så ny som de ville påstå nåär jag köpte den. Den har krånglat en hel del och inte funkat så bra.
Idag fick jag nog och packade ner datan i lilla väskan och åkte ner till s.vall för att helt enkelt få en ny.
Jag stötte på en tysk, stor kille som pratade med mig som om jag vore 10år och skulle bli klappad på huvudet.
Han menade på att det var ju så länge sedan jag köpte datan så jag kunde ju lika gärna hitta på allt det där.
Då brann det. Jag intog en något irriterad ton och sa att jag visste att jag kunde bevisa att datan var begagnad och att jag inte fått en ny data som jag faktiskt kommit dit för att köpa.
Nej, det gick minsann inte att se. Och vad ville jag att han skulle göra åt det?
Då trillade poletten ner för mig och jag mindes hur jag skulle bevisa för den dryge tysken att jag talade sanning.
Jag kunde visa upp dokument som skapats tre veckor INNAN jag köpte datorn.
Tysken blev tvärtyst, hans hånflin försvann, han tog med mitt kvitto och försvann in i butiken.
Efter 7 minuter kom han tillbaka med en kartong som innehöll en ny dator.
Den här nya är silvrig, med något större minne och ett enklare vista-paket.
Hans dryga attityd var som bortblåst och jag hånlog inombords, men eftersom han var så snäll och insåg att jag hade rätt, så log jag och tackade så mycket för att han fixat allt.
Man ska inte ge sig när man vet att man har rätt.
Snälla J var med och hejjade på mig när jag skulle skälla som en bandhund.
När vi kom hem fick han hjälpa mig att montera in det extra minne som följde med och installera allt som skulle installeras.
Nu funkar den fin fint.
Tack snälla!
Hjärta dig!!

Nu har jag suttit och pluggat på inför kursen imorgon. Känns alltid bra att läsa på lite extra inför kurskvällarna även om man kan det hela.
Tror det blir sängen för min del strax. Är ganska trött.
Bara alltid lika tråkigt att somna ensam.
Tänk va skönt att somna på någons arm, känna någon andas i nacken, krypa ihop bakom någon.
Fast som sagt. Det duger inte med vem som helst.
Men eftersom min önskan ej blivit uppfylld får Pussel bli min sovkamrat inatt med.

Hej så länge!

Inga kommentarer: