fredag 17 april 2009

Jag har fått total dille på att inreda i mitt hem.
Det ska till nya saker och saker ska göras om.
Idag kom jag på att Tessi har sitt smink i en fiskedrags-låda och det är ju så smart. Jag ville låna idén så jag började leta efter en drag-låda.
Nu fanns ingen i affären så jag ringde Kommisarie Af Klinga, alias Snygg-Ulf och frågade om han hade någon avlagd (han har ju det mesta)? Han trodde det fanns någon i garaget som jag kunde få. Han skulle återkomma i ärendet.
Sedan har jag satt upp min stora spegel i hallen, nyckelskåpet sitter vid dörren, har satt upp tavlan i badrummet uppe och två små tavlor i sovrummet.

I hallen har jag nu kommit på att jag ska betsa om min hallbyrå. Idag är den ekfärgad, men jag vill svartbetsa den. Då går den ihop med allt annat i hallen.
Medan den tanken grodde i mitt huvud insåg jag att jag nog borde ha en matta i hallen.
Jag satte mig i Duppen och åkte iväg till en affär här i byhåla där man köper mattor på metervara.
6 meter matta har jag nu införskaffat mig och ska lägga ut här direkt efter att jag har dammsugit och skurat av golven.

Mitt nästa projekt är att köpa en byrå till sovrummet. Jag vet precis vilken jag ska ha och J har lovat montera den åt mig.
Nu ska det bli hemtrevligt och mysit i min lya. Jag älskar den!
Den är i det närmaste perfekt. Det enda som saknas är en av det manliga släktet att dela dagar och nätter med.

1 kommentar:

T e s s i. sa...

vill se ordningen och redan i lådan :) I like.

Kram på dig!