fredag 30 oktober 2009

Jag hann även med att vara lite pysslig igår.
Jag och J klev upp tidigt som bara den och fikade och gjorde oss klara.
Vid 10,30 tog vi våra jättepumpor under armen och rattade hem till Svärmor. NU skulle vi tillverka oss pumpalyktor eller Jack-O-Lanterns som det så vackert heter.
Vi karvade, rensade och skar ut fin fina lyktor.
PÅ kvällen tände J dem när jag var på bio. Han skickade snöällt enn mms så jag fick se.
När jag kom hem fotade jag av dem själv också så ni får se dem.
Blev informerad om att vi inte fick släcka dem före midnatt för då skulle lilla Halloween-ungen Sam dyka upp.
Efter som jag nyss sett filmen Trick´r Treat så blev jag lite småskraj och vågade inte blåsa ut dem på hela natten.
J blåste ut dem nu imorse istället. Bara för att vara på den säkra sidan liksom.
Så mesig är jag, men det bjuder jag på.
Bjuder även på bilder av min och J´s lyktor.
Visst blev de fina?

1 kommentar:

Unknown sa...

Cute pumpkins. We carved jack-o-lanterns also and have a fun family party. Today we all dressed up and went to a part at our church. Dorothy, the Wizard, Tin man, scare crow, lion, and me Glinda the Good Witch from the Wizard of OZ. Say hi to everyone.