torsdag 8 oktober 2009

Jajamensan!
Här sitter jag nu med en alvedon forte i magen och nyduschad näsgång. Öroninflammationen har gjort entré.
När jag suttit på jobbet några timmar och känt denna kniv gräva sig längre och längre in i örat ringe jag min älskade lilla mamma och frågade om det fanns någon där uppe(mamma jobbar på sjukhemmet bredvid vårdcentralen och detta ligger ovanför mitt jobb) som kunde ta sig en titt på ör-hlvtet.
Jodå, det var bara att komma upp så skulle lilla tittapparaten användas.
Jag fick invänta förstärkning på jobbet och strax efter 8 blev jag parkerad i en stol och tittsaken kom fram.
Det gjorde väldans ont när den kördes in i örat och jag tror nog den puttade på kniven lite granna som bodde där inne.
Det var rött som Rudolf mule där inne. Ingen vacker syn.
Sköterskan tittade även i halsen och den var svullen och hade samma färg den. Rödaste röd.
Mrasch hem i säng med mig.
Suck!
Det enda man kan tänka på när man är hemma från jobbet är vad dyrt det blir. Jag ville inte gå hem, men örat värkte och halsen var sträv så jag gick faktiskt hem.
J låg fortfarande och sov när jag tassade in genom dörren. Jag kröp ner i sängen och var ynklig en stund. Sedan somnade jag och vaknade tre timmar senare av att J sitter och datar i sängen.
Okej. Jag är nog inte riktigt frisk kom jag fram till.
Jag sover sällan så länge om det inte är på natten.

Nu har J dragit på arbetet och jag ska inta liggläge igen för jag är trött.

Jag återkommer senare

Inga kommentarer: