söndag 11 oktober 2009

Jag sitter i sängen och datar lite.
J ligger på min sida och sover som en sten.
Pussel-katt har flyttat hem och hemmet är nu barnsäkrat igen.
Alla skålar ställes i stängda skåp på kvällen. Dörrar och fönster måste hållas stängda, ingen mat kan ligga framme och tina eller kallna(Pussel äter gladerligen frysen köttfärs eller korvgryta som ska kallna).

Jag vet faktiskt inte om jag rä frisk eller inte.
Har ju som sagt ingen feber, men öronen fortsätter kännas luddiga och när jag vaknar på morgonen värker de som tusan.
Måste språka med mor om jag kan åka upp och kolla om det röda försvunnit eller inte.

Idag ska Mallibrallan och lilla Arvid komma på middag.
Jag ställde in en tjälknöl i ugnen igår och nu ska den strax läggas i saltlag.
Till det serveras hemmagjord potatisgratäng och tomatdressing.
Mumsigt som bara den.
Måste åka och handla en hel massa. Funderar på om jag ska riva upp J strax och locka med en cheeseburgare till frulle om vi åker till S.vall och handlar på Ica Maxi. Blir liksom alltid biligare där plus att det är mysigt att umgås. Måste dock göra det snart eftersom vi måste vara hemma till 15 och maten skall stå på bordet 17.

Vi får se vad det blir.

Hej så länge!

1 kommentar:

Malin sa...

Ta det lugnt!