måndag 5 oktober 2009

Sitter på jobbet nu och väntar på de små tjejer som skall komma och ha tjejsnack.
Har kommit igång ganska bra nu och det finns massor att prata om.
Tror de tycker det är ganska roligt också att få komma bort och prata lite med någon annan än sin klassfröken.

Annars har det varit en bra helg.
I fredags fyllde syster år och vi var dit och grattade och fick tårta.
På lördagen skulle jag och Mallibrallan på ljusparty. Vi satte oss i bilen och åkte till utsatt plats. En ond aning fick jag när vi kom dit och det var VÄLDIGT lite bilar där. Min onda aning visade sig vara sann.
Värdinnan för partyt hade glömt att ringa oss och säga att det blivit flyttat till annan dag. Typiskt!
Jaja. Jag och Mallibrallan åkte hem igen och fika kladdkaka och kanelbulle istället. Gick ju bra det med.
J har målat i helgen. Han är så förbenat snäll och duktig så jag vet inte vad. Vad skulle jag göra utan honom?
På eftermiddagen åkte vi och hälsade på Js mormor. En riktig krutgumma. Mysig, härlig mormor. Eftersom jag inte har någon egen mormor kanske jag ska fråga om jag får adoptera henne.
När vi kom hem igen satte jag mig vid datan för nu har J äntligen fixat till mitt älskade Wow igen. jag spelade och fejjade hela kvällen.
På nattekröken åkte vi till Ångest och hämtade upp Erika som varit på haket och dansat loss.
Strax efter 3 kom vi hem och då fikade jag och J oboy med rostad smörgås. Nattmys vid bordet.

Igår kom L med familj till oss. Vi satt mest och pratade och hade det lugnt och skönt.
Jag och Ö fixade maten tillsammans. En kock och en hobbykokerska. det blev en skinksteks-pastasås med grönsaker, basilika, cocosmjölk och teriyakisås.
Äkta gott var det!

Jag ska lägga in lite bilder när jag kommer hem. Tog några skojjiga på Melvin igår.

Hej så länge!

Inga kommentarer: