onsdag 29 oktober 2008

HEMMA!
Borta bra, men hemma bäst ni vet.
I Stockholm har det varit sol, regn, moln och grådassigt.
När jag klev av tåger i Byhåla så föll vackra, underbara snöflingor från skyn. Jag kunde ha grinat av salighet. Jag älskar vinter. Det blir vitt och ljust igen.
Det som gör mig lite deprimerad är att jag vet att denna snö kommer försvinna lika fort som den kom.

Jaja, nu till en sammanfattning.
Vi bodde på ett superfint hotell. Myspys belysning överallt. Fina rum och skön säng.
Frukosten var lovely och imorse kom en kille och delade ut små påsar med stenar.
"Oj, vilka fina. Dessa kan jag ha i en blomkruka." tänkte jag.
Men då informerade snälla mannen mig om att det var kanske inte enså bra idé att ha dem där med tanke på att det inte var stenar utan choklad.
Ojsan! Pinsamt, men det visade sig att ALLA i mitt sällskap trodde det var stenar och hade haft samma tanke som jag. Jag skulle inte ha skvallrat. Då hade de haft sina "chokladstenar" där.

Jag gjorde så klart inköp. Icke möjligt för en sån som jag att åka till staden utan att komma hem med påsar.
Jag inhandöade:
En vit virkad klänning
Två par leggings(bruna och svarta)
Linne
En låååång t-shirt
Halsband och örhängen
Jo, men det var nog allt.

Underbar mat har vi även ätit.
Första kvällen åt vi buffé, Mongolisk och kinesisk. Gott värre.
Igår var vi på en italiensk restaurang som låg bredvid hotellet.
Jag åt den godaste pastan någonsinn. Det var en ÄKTA munknullare. Min mun fick multippla orgasmer i över en timme.
Jag åt pasta med kyckling, soltorkad tomat, vitlök och olivolja och en massa kryddor.
Min mun vill ha mer!

Och sist men inte minst. Vi får inte glömma att vi faktiskt jobbade också.
Vi var till Älvsjö på Skolorum. Det var verkligen JÄTTEintressant. Fanns så otroligt mycket att titta på. Jag blev lite förvirrad och snudd på orolig att jag skulle tappa bort mig i alla gångar, men det gick fint och massa infoblad och kataloger fick jag med mig. Nu ska jag bara övertyga de andra att det var så bra att vi måste köpa grejjorna.

Ja, det var en sammanfattning av mina dagar.
Hej och hå!

Inga kommentarer: