måndag 14 juli 2008

Jag får feber tror jag snart.
Jag ska försöka ta mig nertill Stockholm och jag vill inte åka buss och tåg egentligen. I hate it.
Buss vägrar jag helt enket att åka. Jag skulle bli kräksnödig efter mindre än 4km även om jag käkar 100 åksjuketabletter.
Tåg går väl an om man åker X2000, men nu har SJ tyckt att de ska chockhöja alla priser så nu kostar det nästan 800kronor för enkel resa.

Ja, men Tradera då?
Jo, visst. Det fanns tidigare en hel del biljetter där så man kunde faktiskt åka enkel för under hundringen, men nu finns två-fyra stycken per avgång och de går lös på nästan lika mycket som ordinarie pris. Jag vill åka bil.!!!!!!
Man blir ganska bilkåt och bekväm efter ett tag.
Förr hade man minsann inga problem alls med att åka med tåget åt alla möjliga håll.
Nu får man svettningar bara vid tanken att inte få ta sin egen bil.
Ja vad ska man göra? Det är frågan.

Inga kommentarer: