söndag 1 maj 2011

Igår var jag och Linda till S.vall.
Jag skulle byta sulkyn som vi köpte på Babyproffsen. Låsningen på ena sidan klickade inte i som den skulle utan man måste liksom trycka den till rätta och så ska det inte vara utan vi skulle få en ny.
När jag kommer dit så skulle expediten gå och hämta min nya vagn. Då var var inte den uppmonterad utan hon skulle fixa det.
När hon är klar kommer hon ut och säger att det är samma fel på den. Jippie! Då åkte man i onödan då. Det skulle komma någon från företaget på tisdag så hon skulle fråga honom och det var ett produktionsfel eller hur det låg till. Suck!
Nästa resa kommer jag kräva reseersättning eller något annat. Hålla på att åka såhär fram och tillbaka har jag ingen lust med.
Hur som helst. När jag ändå var på Proffsen passade jag på att köpa avgjutning i 3D så nu ska jag gjuta av Viggos hand och fot. Blir nog på tisdag när Jocke är ledig så man kan få hjälp. Man ska ju lyckas hålla lilla handen stilla i tre minuter innan allt stelnat. Får väl se hur det går.
När vi var klar åkte vi till Birsta City.
Vi fikade på Waynes och sedan handlade jag lite nya kläder på Gina.
Blev leggings, linne och t-shirt.
Såg att de sålde onepice där nu också. Kanske man skulle så till och önska sig en i morsdags present!
Viggo fick sig lite mat innan vi drog till Skopunkten. Där hittade jag tre par skor och betalade ynka 400 för hela rasket. Jag var nöjd.
Innan vi åkte hem handlade jag lite mat på Ica Maxi och Lidl.

Hemma igen grillade vi och hade mys. Jag och Linda tittade på några avsnitt av Desperate Housewives innan Jocke kom hem. Vid 22 kom Johnas och hälsade på och tog en kopp kaffe.
Vi hade det bara bra igår kväll allihopa. Pratade, fikade, tittade på tv och vilade ögonlocken en stund i soffan.

Idag har varit en slö dag. Jag sov några timmar på soffan och Linda sov någon timme uppe med Milian. Melvin tittade på Monsters inc med Jocke och Viggo och Örjan låg bakis och sov i soffan hela dagen.
Viggo somnade strax innan 19 ikväll. Han var så trött. Jag ska passa på att vila i soffan och titta på andra säsongen av Desperate.

Hej så länge!

Inga kommentarer: