torsdag 5 maj 2011

Idag har jag varit duktig!
Tog och städade hela huset. Dammtorkade, dammsög och torkade golven.
Avslutade med att byta gardiner och ställa ut nya värmeljushållare.
Nu är det ljust, vårigt och fint.
Ikväll har jag även haft kryddparty. Det är alltid lika roligt. Köpte ikväll paprikakrydda och köttbuljong plus att jag och mamma delade på en napolitane.
Nu har jag massa gottit att laga mat på ett tag framöver.

Har gjort ett försök ikväll och gett Viggo lite gröt plus ammat innan han gick och la sig.
Han har vaknat vid 1 varje natt nu ett tag och varit hungrig. Jag tror att killen växer så det knakar just nu och därför blir mer hungrig än tidigare.
På BVC tyckte de att det kanske var dags att presentera potatispuré.
Tja, varför inte. Vi får kanske införskaffa oss en burk och prova i alla fall.
Två gånger har det nu hänt att Viggo har tokkräkts. Första gången var vi här hemma och det verkligen sprutar ur honom. Han kräktes fyra gånger rejält. Ut kommer gröt och en massa massa slem.
Samma sak hände igår när vi hälsade på Helena och Jack. Fyra rejäla kräkor kom och mest bara en massa slem. Sedan var allt frid och fröjd och idag har det inte varit några problem alls.
Idag lyckades han dock stoppa ner fingret lite för långt när han grävde runt i munnen och det resulterade i en minikräka.
Att vara ren och snygg som mamma är inte det lättaste. Man är nerdregglad, nerkräkad och grötismetig, men det ska visst ha sin charm det med.

Jag tror jag ska knäppa lite kort imorgon på mitt vardagsrum så får ni se. Det blev så fint och luftigt nu när vita gardiner kommit upp.
Jag älskar mitt hem. Tycker jag har lyckats ganska bra här.
Helgens projekt är att riva den gamla uteplatsen på framsidan och lägga trätrall istället. Blir nog fint det med.
Undrar när man brukar köpa plant och sätta ut? Är det dags för det snart?

Mycket saker på gång, men en sak i taget. CSN kommer och knackar på dörren och vill ha betalt i slutet av månaden också. Suck!! Tur att det inte är så mycket kvar varken för mig eller Jocke.

Nu ska jag fortsätta kika på Desperate housewives.

Hej så länge!

Inga kommentarer: