torsdag 19 maj 2011

Första dagen på kuren gick helt okej fram till kvällsmålet.
Jag började med en grönsakssoppa klockan 8 när Fanny åt sin frukost.
När jag hade kört henne till skolan la jag mig och skulle plugga lite. Fick huvudvärk efter tre sekunder så jag la mig och sov en stund tillsammans med pojkarna mina.
När jag vaknade var huvudvärken värre så jag tömde i mig en halv liter vatten och det blev faktiskt bättre.
Vid 12.30 åt jag mitt andra mål. Grönsaksoppa igen.
Jag och Jocke gick en timmes promenad tillsammans med Viggo och det var så skönt och mysigt att gå tillsammans och prata om allt möjligt.
Vid 16.30 hade vi andra träffen tillsammans med hela gruppen som går på kuren.
Vi pratade lite hur det gick och så hade vi avslappning.
Vid 17.30 var det dags för middag. Jippie!
Jag åt kyckling,sallad, mango, majs, paprika, en liten skvätt pasta och några kuber feta.
Fruktansvärt gott var det.
Under dagen hade jag lyckats tömma i mig cirka en liter vatten.
Klockan 21 drack jag mitt sista mål för dagen. En shake med smak av kakao och mint. Den smakade helt okej, men eftersmaken var inte rolig.
När kvällen kom började jag få huvudvärk igen. Jag fortsatte tömma i mig mängder med vatten, men värken blev värre och värre. Till slut började jag må så pass illa att jag sprang på toa mer än en gång och trodde jag skulle kräkas.
Jocke oroade sig och frågade om han skulle fixa en macka, men jag försökte hålla ut.
Jag hade så ont i huvudet och mådde så illa på slutet att jag grät en skvätt på Jockes axel.
Sedan lyckades vi leta reda på en alvedon så en sådan åt jag.
La en handduk över skallen och somnade sedan halvsittandes i sängen.
När Viggo grinade vid 1 vågade jag knappt röra mig. Hade jag ont någonstans? Skulle jag måsta kräkas?
Nej, det gick faktiskt bra. Jag drack en halv flaska vatten och gav lilleman sin napp så somnade vi båda om.
5 i morse tuttade jag lilleman igen och drack den andra halvan av flaskan.
Klockan 7.30 tyckte Viggo att det var dags att gå upp så Jocke tog med honom ner och jag sov en timme till.

Idag har jag bytt plats på något mål och ska se om det blir bättre. Drack grönsakssoppa till frukost, shake till lunch och tar en grönsakssoppa igen till kvällsmål. Hoppas dock kunna byta bort shaken för den var ingenting för mig.
Nu är vi igång och de tre första dagarna ska ju vara värst så det gäller bara att härda ut.

Hejja mig!

Inga kommentarer: