söndag 29 maj 2011

Känner att jag är igång nu.
Jag är ute och går i princip varje dag. Ibland kommer jag iväg två gånger per dag.
Är helt inställd på detta. Nu är det nya takter som gäller.
Visst kan jag unna mig saker ibland. Som nu har jag tillåtit mig själv att ta en liiiiiiten bit efterrätt två dagar, men då får man anpassa övriga mål efter det.
Tyvärr kan jag känna att jag fuskat lite med maten dessa dagar. Kanske ätit lite för lite kalorier per dag och alldeles för sällan. Ska bli bättring på den fronten, men är ju så förbenat less på denna grönsakssoppa. Önskar jag tyckte om någon av shakerna, men hittills har jag inte funnit någon som fallit mig i smaken. Vetskapen då av att jag måste äta grönsakssoppan gör att jag tappar hunger.
Ska ta detta med min coach imorgon när det är dags för mätning och vägning igen.
Har bara gått fem dagar sedan sist, men vore ju skoj om något hänt i alla fall.
Lika spännande varje gång.

Här hemma har jag en son som inte vill sova.
Det började med att han var sjuk i fredags. Han fick feber redan på torsdagkväll och hade runt 39 hela fredagen.
På lördagen var febern som bortblåst och han var så glad hela dagen.
När det så var dags för läggning så började han bli grinig. Ville inte alls. Han grät av och till hela kvällen och sedan var han och jag vaken nästan hela natten. Tror vi sammanlagt sov tre timmar.
Under dagen idag har han varit glad och ledsen om vart annat plus att han är dålig i magen. Jag vet inte vad det är.
Blir det en natt till med gråt, ringer jag vårdcentralen imorgon och frågar. Något är inte som det ska. Jag känner inte igen min pojke.
Nu ska jag se om han kan komma till ro och somna en stund.

Hej så länge!

Inga kommentarer: