onsdag 11 maj 2011

Jaha.
Då har jag varit på vägning och mätning inför kommande kur.
Ja, som sagt. Det kan bara bli bättre nu.
Kuren kommer bestå i tre omgångar påsmat och en "vanlig" middag enligt den klassiska tallriksmodellen.
Jag ska sätta mig lite senare och planera upp lite olika middagstips. Kommer nog bli en hel del rotfrukter i ugn eller hemmagjord rotmos.
Som det är idag kommer jag nog få i mig betydligt mer mat på bättre tider än vad jag får normalt.
Idag har jag ätit två gånger och inte druckit eller ätit något alls däremellan. Kanske inte det ultimata för en ammande kvinna.
Med den nya dieten äter jag minst fyra gånger per dag på utsatta tider. Mycket bättre för både mig och Viggo.
Jag har bestämt mig för att klara detta så det ska jag göra oxå. 15kg är första målet att nå.
Vikten i sig är inte mitt största mål. Det största målet är att minska mitt midjemått så mycket som möjligt.
Sedan är det ju såklart inte maten som är allt. Viktigt att motionera också.
Ska ta med mig Viggo och försöka komma mig ut varje dag.
På måndag kör jag igång.
Det är fritt fram att peppa och hejja på mig när man vill.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Hejja dej!! Vad duktig du är! =)

Jenny sa...

de här grejar ju du!! Vi får ta å långpromma mera du å jag, för nu jäklar ska limpan bort!!! (eller bli mindre iaf) :P