tisdag 10 maj 2011

var första träffen i kursen avslutad.
Jag känner mig peppad inför detta.
Vi ska prova på Cambridge. Den bygger på soppor och shaker i en intensiv period och sedan stegvis upptrappande till vanlig mat enligt tallriksmodellen.
Jag tänker kliva in i detta med ett öppet sinne och verkligen gå in för att detta skall funka för mig.
Jag längtar efter en förändring med mig själv.
Eftersom jag fortfarande ammar kan jag inte uteslutande leva på soppor i tre veckor. Då får jag inte i mig tillräckligt för att kunna producera mjölk till kotten, men majoriteten av måltiderna skall bestå av detta och sedan kanske middag och något till mål består av vanlig mat.
Imorgon skall jag träffa coachen igen för att väga mig, ta mått på midja, lår och armar. Sedan skall vi tillsammans sätta oss och ta ut en passande kur för mig.
Under tre dagar ska jag öven göra en så kallad matregistrering. Jag ska skriva upp vad jag äter, när jag äter det, hur mycket och vid vilket klockslag. Kan bli intressant. Har satt upp lappen på kylskåpet så kan jag fylla i så fort jag är där och gräver fram något.
Antar att själva vikt och mått delen kommer framkalla tårar, men jag tänker att detta är avstampet mot något bättre. Nu kan det bara gå åt ett håll.
Jag hoppas Jocke kommer stötta mig i detta, eller jag vet att han kommer göra det.
Kanske kommer jag bli lite grinig de första dagarna innan jag vant mig vid att matintaget är ett annat än man är van vid. Sedan har jag bett honom att i början köpa godis och chips som inte jag tycker om så behöver det inte bli så jobbigt att se honom sitta och äta.
Ja. Detta ska bli intressant och jag känner mig motiverad. Vill vara fin till midsommar när jag ska på bröllop.

Hejja mig! Nu kör vi!

Inga kommentarer: