måndag 25 april 2011

Idag har jag suttit ute i solen en stund mitt på dagen.
Satt och läste lite skolböcker.
Jag är dock inte den som sitter i solen och steker i flera timmar.
Eller kanske ska säga att jag inte gör det här hemma.
Jag tycker om att vara vid min sommarstuga. Där kan jag spendera timmar utomhus, men här hemma är det bara jobbigt när det är varmt.
För det första blir det miljoner grader varmt inomhus. Det går knappt att finnas till. Sova på övervåningen är en pina.
Ska man sedan sola här så gör man det för hela grannskapet eftersom vi har sol på framsidan hela dagarna och det gör jag inte. Skulle aldrig sätta mig i bikini här och sola. Nej nej!!
Som sagt. Vår sommarstuga är mitt paradis på sommaren.
Vi har egen brygga och där kan man få vara i fred.
Jag har inte badat på en offentlig badplats sedan jag gick i högstadiet och kommer nog inte göra det heller i framtiden.
Funderar faktiskt på om man skulle ta och bo några dagar i sommarstugan om det blir för varmt här hemma. Vi har ju en gäststuga som familjen får plats i.

Kände att detta inlägg bara blev en massa svammel om värme, men förstå mig rätt. Jag älskar sommar, sol och vämre, men inte här på Ekgränd och nu när det är så varmt och man inte har någonstans att ta vägen så är det ganska jobbigt tycker jag.

Man ska inte klaga dock. Hellre varmt och sol än regn och kallt.

Inga kommentarer: