lördag 23 april 2011

Igår var en toppendag. Solen sken och det var varmt och skönt. Vi var ler till funäsdalen och jag köpte mig ett nytt pannband eftersom jag glömt mitt hemma.
Det slutade dock med att Jocke tog det där pannbandet så idag ska vi åka och köpa ett till.
På eftermiddagen åkte jag, Jocke och Viggo och skulle duscha. Jag märkte att det rann snor ur näsan på lilleman. Det brukar det aldrig göra.
Han duschade med Jocke, sedan skyndade vi oss hem och Viggo fick mat och pyjamas på.
Jag fick snyta honom två gånger för det rann, men han var glad ändå. Han somnade i sin säng och vi åt middag och spelade spel.
Vid 23 skulle vi lägga oss och då vaknade lilleman och var ledsen. Jocke bytte blöja och sa att han verkade varm.
Jag kände och han var lite varm. Jag gav honom lite mat och fick knyta honom igen.
Jocke la sig ytterst i sängen för han skulle ta Viggo på natten.
Det gick inte så länge dock förrän han sa till mig att ungen var het som en kamin.
Jag kände och han var verkligen kokhet.
Klockan var då strax efter 1.
Jag hade faktiskt packat med alvedon så jag gav honom en sådan sedan fick Jocke bädda på överslafen och Viggo fick sova med mig.
Han somnade efter en stund och sov till 7.
Nu har han ätit och somnat om igen. Han är inte riktigt pigg.
Snorar fortfarande, men känns just nu feberfri. Jag hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer: