onsdag 2 februari 2011

Jag har börjat träna så smått igen.
Efter att jag fött barn har jag inte en enda muskel i kroppen.
Förra torsdagen var jag på step up. Det var riktigt roligt, men jösses vad ont i vaderna jag fick. Det var en ren pina att resa sig på natten när man skulle lyfta över Viggo till sängen för matning. Som tur är har jag en toppen sambo som bytte blöja och lade honom tillbaka.
Denna vecka har jag varit på spinning. Jag var där igår och har träningsvärk redan idag. Kommer nog inte vara skönare imorgon, men då är det pump igen så det är bara att köra på. Det var även en del styrka igår. Vi använde hantlar, gjorde mag och ryggövningar samt lite benträning. Jag kände mig klok när jag tog det ganska lugnt och inte deltog i alla övningar.
Jag måste ju som sagt orka lyfta och bära min son dagen efter träning också.
Det där med stretch är inte riktigt min grej. Jag hoppar ofta över den delen.
Kanske dumt, men jag anser att det gör varken av eller till för min del.

Idag har jag gjort klart alla tackkort som skall skickas och delas ut. Imorgon ska de läggas på lådan och de som jag själv kan lägga i andras lådor kommer jag att göra imorgon. Är lite snål på det där med frimärken så kan jag dela ut dem själv så gör jag gärna det.

Vidare ställde jag mig och stekte köttfärsbiffar mitt på dagen. Jag förberedde middagen och gjorde några extra som jag kan frysa in och äta när jag inte hinner med något annat.

Klockan 15 hade jag fått tid för fotvård. Det var underbart att få sitta och bli ompysslad ett tag, men när "fot-tjejen" använde filar och slipar som var elektroniska så rös jag i hela kroppen och det nästan ilade i tänderna, men det var det ju värt såklart. Nu är fötterna så fina och rena så!

Under tiden jag var på fotvård gick Jocke och Malin en prommis med Viggo så han inte skulle vakna och bli arg och hungrig innan jag hann hem igen.
Malin stannade på middag och sedan åt vi lite glass och maräng till efterrätt.

Nu ska jag mata lilleman för sista gången för ikväll och sedan tror jag att jag med ska lägga mig i tid för en gångs skull.

Hej så länge!

Inga kommentarer: