söndag 20 februari 2011

Dag 13 - Denna Vecka!

Sammanfattning av veckan:

Måndag: Alla hjärtans dag. Jag satt och pluggade på dagen en stund medan Viggo sov. När darling kom hem fick han ett fint kort från oss (blommor hade han fått i lördags redan). Jag lagade mysmiddag till oss. Det blev så himla gott om jag får säga det själv. Sedan gjorde jag äppelpaj till dessert.

Tisdag: På förmiddagen myste vi lite i sängen. Malin kom och hälsade på oss och jag packade allt som skulle med till Uppsala. Vid 15 tiden kom mamma och plockade upp oss och vi reste ner till Uppsala. Kom ner en betydligt trevligare tid denna gång än förra gången. Då 23.30. Denna gång 21.30. Nattade lilleman och somnade strax efter.

Onsdag: Heldag på skolan. Jag trivs så bra. Jag älskar att lyssna på föreläsningarna, samtala med studiekamraterna och fika. Mamma tog hand om Viggo och han var så snäll hela dagen. Han ammade på mina raster och jag missade just ingenting av lektionerna. 16 var skolan slut och vi begav oss hemåt. Stannade och åt på Gävle Bro. Viggo blev less på att åka så han gröt ganska mycket sista biten. Det blev mycket stanna och amma, krama och trösta, men hem kom vi.

Torsdag: Vilodag. Jocke var ledig så vi umgicks mest hela dagen. Vid 17 skulle Jocke vara på någon idrottskväll genom innebandyn så jag köpte en pizza och Viggo var på sitt sämsta humör. Jag ammade 2,5timme och blev mer och mer trött. När jag kände mig så lagom sårig på bröstet blev det flaska resten av kvällen innan han somnade.

Fredag: Jocke jobbade till 17 och jag hade mysdag med Viggo som var lite gladare. När Jocke kom hem packade vi oss in i bilen och åkte till S.vall för att åta middag och mysa med Ante, Annika, Ida och Molly. Molly var så liten och söt.
Plötsligt blev Viggo en jättebaby. Han som varit så pyttig. Det var en jätte trevlig kväll.
Åkte hem sent så det blev bara till att natta hela familjen.

Lördag: På förmiddagen skrev jag lite på min skoluppgift. Det gick dock sådär eftersom Viggo var lite missnöjd och grät en hel del. Trots att Jocke tar hand om honom på bästa sätt är det ite svårt att koppla bort lillemans gråt. När Jocke åkte på jobbet, åkte jag och Viggo till mamma och pappa för att äta middag. Jag fick mina efterlängtade leverbiffar. Dessa har jag gått och längtat efter sedan jag blev gravid. Gissa om jag åt mycket? Ja det gjorde jag. Jag fick även med mig en låda hem som jag kunde äta till lunch dagen efter. När middagen var intagen la jag mig på deras soffa och sov en timme medan mamma tog hand om lilleman.
Åkte hem vid 20.00 och nattade lilleman och tittade sedan på Anchorman. En riktigt bra, rolig film!
Jocke slutade extra sent ikväll och var inte hemma förrän 23.30. Då var jag trött och när jag är för trött blir jag så gnällig så det var bara att lägga sig. Vi myste i sängen istället innan vi somnade.

Söndag: Idag har jag skrivit på mitt arbete igen. Det skall skickas in ikväll, men min bästa sambo brukar alltid vara snäll och läsa igenom det först och hjälpa mig att rätta och komma med förslag på ändringar.
När han åkte på jobbet åkte jag till svåmora min och lämnade Viggo. De lovade vara barnvakt medan jag skrev klart mitt arbete. Jag åkte hem och åt min leverbiff som jag fick med mig igår och skrev sedan klart.
Nu ska jag ringa och kolla hur det går där borta och fråga om jag får dammsuga och torka golv innan jag hämtar hem honom.

Det var min vecka det!
Imorgon börjar en ny med massa saker på agendan!

Inga kommentarer: