måndag 14 februari 2011

Dag 09 – Min tro

Min tro.
Vad tror jag på då?
Bättre tider.. Nej då! Jag lever i de bästa av tider även om det alltid kan bli bättre.
Jag tror på mig själv ganska mycket. Att jag faktiskt duger till och kan klara det mesta bara jag ger mig f*n på det.
Jag tror på kärlek. Nu när jag fått veta vad äkta kärlek är så tror jag på att den finns.

Jag har den kristna tron, men är ingen flitig kyrkobesökare.
Man hamnar där lite då och då.
Kommer hamna där om en månad för Viggos dop.

Jag tror inte på allt som står i bibeln kanske, men jag tror på Jesus och Gud!

Jag har träffat människor som rättfärdigar ont beteende genom bibeln och plockat stoff ur den, tolkat den till sin fördel och läxat upp genom den. Tror inte meningen var när den skrevs att det var så den skulle brukas.

En gång började jag faktiskt läsa gamla testamentet. Jag orkade med några hundra sidor sedan gav jag upp.
Undrar om man skulle orka lyssna på den som hörbok? Nej, så stort är inte intresset.

Inga kommentarer: