torsdag 24 februari 2011

Dag 17 - Mitt favoritminne

Ja jag vet inte vad jag ska ta upp här.
Jag har massa roliga minnen från när jag och Linda varit på våra olika resor.
Där har jag nog fått de roligaste minnena i alla fall.
En sak som jag minns speciellt är när vi fick en hel kö på Liseberg att skratta.
Vi stod i kön till Kanonen som just hade öppnat. Det var beräknad kötid 45 minuter.
Linda undrade hur det skulle låta om någon av våra killar skulle åka den. Jag gjorde ett försök att vråla manligt och sedan var vi igång. Vi skrattade åt detta vrål så tårarna sprutade.
Vi kunde inte se på varandra för då körde vi igång igen och det var ett hejdlöst skratt. Tårarna rann och man fick kramp både i magen och bakom öronen. DÅ skrattade vi åt det.
Folk runt omkring började flina mer och mer och snart började folk skratta åt oss.
Då blev det bara ännu värre. Vi hängde på staketet som var runt om kön och orkade nästan inte flytta fötterna framåt.
Människorna skrattade åt oss och vi skrattade åt varandra.
Till slut nådde vi fram till personalen där man får visa armbanden.
Vi försökte säga att vi var inte full utan det hände något roligt för nästan 40minuter sedan och det var fortfarande lika roligt.
Berg och Dalbanan var super och när vi klev av skulle vi såklart se korten som tas under åkturen.
Då kom nästa attack!
Linda såg galen ut på kortet. Hon gallskrek och hade ett gap över hela ansiktet och det såg ut som hon grät.
Asgarvet bröt ut igen!
Vi kunde inte förkara vilket kort vi skulle köpa så vi pekade och när tjejen i kassan såg kortet och sedan på oss så började hon och killen som framkallade korten också skratta.
Jag lyckades gestikulera fram att vi måste ha två och det fick vi. Eftersom korten visas på displayer så såg även andra människor vårt foto och förstod att det var vi som brytit ihop i asgarv, Även denna gång skrattade nästan alla runt omkring och vi var värst.

Dagen av garv avslutades med att vi hade köpt en mjukglass som vi gick och åt.
Miljoner fiskmåsar cirkulerade runt oss och plötsligt missar jag en måsbajs i min mjukglass med millimeter. Ny skratt attack!
Gissa om vi kunde roa alla andra som var på Liseberg den dagen!

Inga kommentarer: