söndag 6 februari 2011

Dag 01 – Om mig

Jag börjar med dag 1 redan nu.
Om mig alltså.

Bodil Jennie Josefin är jag.
Bor i lilla Fränsta tillsammans med min Jocke och vår lilla Viggo.
Har tre syskon. En syster och två bröder.
Har en mamma och pappa som bor tillsammans (det är ju ganska vanligt med skilda föräldrar numer).
Jobbar på Fränstaskolan som fritidspedagog och som resurslärare i år F-2.
Mår väldigt bra och trivs just nu med livet.
Har dock lidit av svår ångest och haft världens lägsta självkänsla efter ett ha levt i ett våldsamt förhållande.
Mannen i mitt liv, mina vänner och min familj hjälpte mig dock att bli av med hjärnspökena och vinna tillbaka en del av min självkänsla.

Att få barn var en riktigt häftig upplevelse.
Jag älskade att vara gravid. Under den tiden älskade jag min kropp och att klä på mig varje dag.
Jag mådde som en apa de första månaderna och i slutet hade jag en hel hög med krämpor, men att ha en liten person inom sig slår det onda med hästlängder.
Lilla Viggo föddes med kejsarsnitt, 5,5 vecka för tidigt och det var första gången jag blivit opererad någonsin.
Hoppas vi kan få fler friska, fina barn inom en inte allt för avlägsen framtid.

Jag tycker även att det är väldigt roligt att studera. Om jag fick betalt för det skulle jag nog kunna plugga på deltid nästan hur länge som helst.
Mitt jobb är världens bästa jobb. Det enda jag önskar är att få komma in mer i skolan.

Jag har underbara vänner som jag älskar att umgås med. De finns alltid där för mig och jag finns alltid där för dem. Vad vore livet utan vännerna?
Annars är jag nog en glad, snäll och ganska rolig person.
Jag älskar min familj och mina vänner. Utan dem vore jag ingenting.

Det får räcka så tror jag.
Ja, detta är alltså jag.

Inga kommentarer: