måndag 7 februari 2011

Dag 02 – Min första kärlek

Min första kärlek.

Ja när man var liten var man ju kär i nästan alla pojkarna på skolan.
Man skickade små brev och frågade chans både hit och dit.

Om man så ska prata om min första kärlek i lite större ålder så får man kanske säga att Sonny nog var min första kärlek då.
Honom träffade jag en nyårsafton 1995. Var hemma hos Eric Nilsson i Stöde.
Jag trodde mig ha mött honom på ungdomsgården i Stöde tidigare, men inte direkt lagt märke till honom.
Han hade däremot lagt märke till mig tydligen för just denna kväll visade han stort intresse.
Några av de andra tjejerna på festen gav mig kommentaren att "Om du blir tillsammans med Sonny får du en kille med sjukt snygg kropp."
Kroppar har aldrig intresserat mig på det sättet. Jag sitter inte och stirrar på en kille för att han har magrutor eller överarmar som är större än mina lår. Nä sådant kan nästan ha motsatt effekt på mig.

Hur som helst. Innan klockan slog midnatt den nyårsnatten var vi tillsammans.
Han var en lovande skidåkare då, så trots att jag HATADE att vara ute i kylan så stod jag där och hejjade i skidspåret. Jag avskyr sport över lag.
Vi höll ihop drygt ett halvår innan det tog slut. Vi fortsatte dock vara kompisar och jag var vid det tillfället bästa kompis med hans storasyster så vi fortsatte ju se varandra ganska ofta.
Våra föräldrar var också vänner så än idag ses familjerna.

Sonny gick bort i en skoterolycka för några år sedan så honom träffar jag inte längre.
Jag var på hans begravning och det var en fin ceremoni.

Det var min första kärlek det.

Inga kommentarer: