fredag 2 juli 2010

Jaha.
Morgon igen och en vacker sådan till på köpet. Det tackar vi Han där uppe för!
Jag ska jobba en stund nu på förmiddagen och sedan ska jag göra ett krafttag med min uteplats.
En smäll skulle jag ha för att jag inte ännu köpt en enda plant och satt ner, men jag erkänner min lathet och gör istället som i det militära - Gör om, Gör rätt!
IDAG ska jag plantera!
När Jocke kommer hem skall det vara klart hade jag tänkt.
Vi skall fly hemmet i helgen. Jag vägarar sova i den hetta som blir på vår övervåning.
Vi skall flytta ut till sommarstugan över helgen. Den ligger bara fem kilometer bort, men det ligger ju alldeles bredvid vattnet och det är mycket svalare där och alldeles underbart ställe att ha lite ledigt på.

Sedan satt jag och läste min älskade och bästaste svårmors kommentar igår och började fundera lite på mig själv.
Jag vill inte framstå som att jag hatar att vara gravid! Nej nej nej! Det är det största miraklet som hänt i världen! Jag är lyckligast på denna planet, men jag skriver precis hur jag mår. De stora sakerna har ju ännu inte börjat inträffa(som sparkar, hjärtljud och UL). Man mår mest på olika sätt och är hungrig på alla möjliga vis.
Jag ÄR avundsjuk på dem som inte mår illa alls. Jag missunnar dem inte, men jag är avis!
Jag mår apa och vill helst ligga och gråta någonstans när jag kräks, men jag vet ju att det går över!
Jag vet att det kanske kommer gå över och jag har det inte värst, men när man mår som sämst tror man inte att det finns någon som har det värre och lite självömkan kan man gott få ha.
En sak till är att jag bara inte tänker skriva att jag är så förbannat, himla, obeskrivligt jättelycklig hela tiden. Blä!
Man kan skriva så mycket positivt så det flyger rosor och små hjärtan ut ur datorn, men vem orkar läsa om bara sådant hela tiden?
Mitt liv är inte bara lyckliga gatan. Det är ingens liv, oavsett vad de själva påstår!
Jag är lycklig och tycker jag just nu har världens bästa liv, men det finns alltid grå dagar och jag tänker tala om det, lika mycket som jag talar om de underbara sakerna.
Nalle Puh sa en gång!
Det är inte alltid solsken, men alla moln är inte heller grå!
Han äår vis vår lilla nalle!

Inga kommentarer: