torsdag 1 juli 2010

Igår var jag och Jocke i S.vall och var med om ett litet äventyr!
Vi började med att äta på Donken (för att få det sista glaset i årets samling).
Jocke passade även på att köpa sig en ny klockan.
Medan han gick där och tittade på klockor fick jag springa på toaletten för en kisspaus. När jag så sitter där och funderar så blixtrar det till i lampan. Jag skyndade mig att tvätta händerna och gå ut. Det är svart i varuhuset. Några få extralampor lyser i butikerna, men annars är det svart. en total tystnad har infunnit sig när alla rulltrappor har stannat och luftkonditioneringen också stängts av.
Folk ser fundersamma ut, men vandrar ändå runt och tittar sig omkring.
Jag och Jocke beger oss miot utgången och då får vi förklaringen till denna tystnad.
Åskan (eller blixten snarare) har slagit ner i Birsta city och det är kolsvart ute.
Vi går och ställer oss vid ingången och tänkte gå mot bilen.
Då Blixtrar det till och smäller som en pistolskott och eftersom jag är smått livrädd för åskan så hoppar jag rakt upp och springer innanför dörrarna igen.
regnet börjar ösa ner och det blåser sidledes. Inom någon minut är det översvämning framför entrén och det regnar in.
Vi går och köper oss varsitt paraply och går till den övre entrén för att gå ut där, i hoppet om att det inte är översvämning där med.
Det är det inte, så upp med paraplyerna (eller rättare jag hade paraplyet på sidan av mig för att det inte skulle regna på mig allt för mycket.
När vi skulle gå över vägen till vår bil så kom vi inte undan allt vatten längre. Vi klev ner från trottoarkanten och fick vatten till fotknölarna. hej och hå. Plask i skorna!!
Vi tog bilen ciakr 150meter bort och parkerade i parkeringshuset istället när vi skulle in på Ikea.
Vilket kaos!
Ja, det var mitt lilla åsk-äventyr det!

1 kommentar:

svårmor sa...

Löjligt,bara för att jag fick fotbad skulle ni härmas! Mitt var både varmt och väldoftande,hur var ert <3calial