måndag 5 juli 2010

Jag måste berömma mig själv lite för att jag är så duktig och skriver i gravid-dagboken VARJE vecka.
Det blir roligt att ha kvar sedan.
Vi har även en mamma och pappa bok som vi båda fyller i.
NU längtar jag bara till fredag för då skall vi minsann få lyssna på Grodans lilla hjärta!
Samtidigt som jag längtar så är jag jättenervös.
Man har ju de mest underliga tankar ibland.
Har jag bara inbillat mig alltihopa? Är jag som hundarna- Skendräktig?
Jag lägger på mig och "bäddar" med det kommer inget. Den mentala hälsan måtte ju ifrågasättas både en och tre gånger under en graviditet.
Drömmarna är så mysko ibland så man blir rent förvånad över sig själv. Minnet är inte vad det borde vara och de tankar och funderingar man har ibland är ju rent av skrämmande. Man gråter för att man är lycklig, för att man är ledsen och ja för lite vad som helst.
Jocke smådog (och blev samtidigt fnissnödig) när jag satt hemma en kväll och grinade för att jag glömt köpa Tuc-kex åt honom under dagen. (inte för att han bett mig göra det, men jag kom på att de var slut och han älskar dem).
Ja, man är rolig när man är gravid, men visst är det roligt också. Man kan ju skratta och ha riktigt roligt åt det hela.
Nu ska jag lägga mig och läsa lite bok och vänta på att Jocke ska komma hem och krama mig!

Hej så länge!

Inga kommentarer: