tisdag 22 december 2009

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton? Jadå. Jag har gjort det flera år när jag jobbade på SJ.

Bakar du något till jul? Vad? Segkakor, lussebullar, knäck och lite kladdkaka

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin? Med russin, helst att de även finns gömda inuti bullen.

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt? Gärna eget, men ingen jul utan juleskum

Knäck eller ischoklad? Knäck om det är utan en massa nötter

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut? Den som finns framme är vit med tomtar på(jag hittade fyra stycken i julkartongen).

Som fönsterprydnad; stjärna eller elljusstake? Jag har både och fast inte i samma fönster så klart.

Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen? Brevbäraren

Vilka färger har ni till jul? Alla möjliga. Det är ett färginferno på allt uton granen.

När julpyntar du hemma? Första advent kommer alla julsaker upp. Granen kommer upp helgen innan julafton

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in? Nee. Försöker variera mig

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen? Julkulor och glitter

Har du ett färgtema i granen? Yepp. Vitt och svart.

Levande gran eller plastgran? Plastgran måste vi ha om jag ska överleva en jul till(jag är allergisk mot äkta vara)

Hur ser din julfrukost ut? Skinkmacka och varm oboy eller the

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ? Nja. Det kommer mest bli mat, paket och åkande iår, men ett eller annat sällskapsspel brukar vi hinna med.

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord? Jag dricker köpeglögg, men de som dricker med alkohol dricker mammas hemmagjorda

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den? Blossa orginal eller lingonsmak

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin? Bara russin i min kopp

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul? Nee. Frukt är inte så noga för mig

Vilken är din favoritjulskiva? Nån sådan absolute christmas-skiva. Där är alla guldkornen med.

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste? köttbullar och äppelmos

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet? Jag är aldrig hemma på julafton så jag tillaga sällan julmat.

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan? Äter inte vörtbröd

Risgrynsgröt eller Ris à la malta? Inget av dem. Fy för båda!

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet? det brukar vi ha dagarna före

Dricker du julmust eller mumma till julbordet? Dricker inget med kolsyra i. det är vatten som gäller för mig.

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor? Jag kommer inte på något. Har fått MASSA recept av mamma

Tittar du varje år på Kalles julafton? Nja det står på varje jul, men jag orkar aldrig titta på hela

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton? När Kalle ska ta kort på hackspetten(eller vad det är)

Har ni tomte hemma? Jajamensan! Viktigt det

Köper du julklappar till många? Oja!

Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen? Alla så klart!

Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv? Jag slår ofta in dem själv.

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper? Färgglatt

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år? En ring kanske.....

Inga kommentarer: