måndag 28 december 2009

Julen 2009

Länge sedan jag hade en titel på mitt inlägg, men nu var det dags.
Min jul detta år har varit riktigt bra och mysig.
Såhär har den sett ut:

Julafton 24/12
Jag och Jocke klev upp ganska så tidigt och öppnade morgonpaket.
Jag fick en bok. Moonwalker av Michael Jackson
Jocke fick en skjorta att ha på sig under dagen.
Vid halv 12 kom lin hit och vi bytte julklappar och snabbpratade i dörren.
Sedan åkte jag och pappa upp till kusin och hämtade en bil som vi lämnade där dagen innan.
Väl hemma igen var det dags att snabbt som ögat dra på sig sminket för dagen och åka till Svärmor med familj.
Där var det redanmat på bordet och vi åt en massa god mat. Jockes morbror med famílj var också där och Malin F var med och åt lite mat och bytte julisar.
Sedan kom tomten!!!! Jippie! Jag och Fanny hade ju väntat hela dagen på att han skulle komma och nu var han äntligen här!
Fanny och lilla Lisa fick massa fina julklappar och det fick vi andra med, men som sig bör på en julafton ska de små överösas med paket. De är ju sååå lyckliga.
Vid 17 hade vi så öppnat alla paket och suttt och vilat lite ii soffan så det var dags att åka vidare till nästa julfirande. Hos min moster.
Där var min släkt och vi åt lite till och fikade tillsammans.
Sedan fick jag leka tomte och dela ut våra julklappar.
Detta var några av mina julklappar:
Julkula med Rolf Lidberg motiv
Julhanddukar
Presnetkort på Vero Moda och bio
Ett presentkit från BodyShop
Tallrikar till min julservise med disney motiv
Glas till min Ittala-samling
Strykjärn
Äggkokare
Harry Potter och halvblodsprinsen
En ring
Elvisp
Ett fat
Tomtar att ha ute

Ja det var nog det. Jag hoppas jag inte har glömt något, men det är inte meningen i så fall.
Väl hemma igen från aollt julfirande så somnade jag sött till Saganom ringen- två tornen.

Juldagen 25/12
Vi sov länge och låg i sängen och hade det mysigt.
Vid 12,30 skulle vi vara hos Jockes pappa så det var bara att kliva upp och göra sig redo för dag två.
Vi fick en hel massa god mat och tomten tittade in även denna dag.
Vi hade jättemysigt och jag fick paket igen,
Jag fick Ett presentkit från Lóreal och tillsammans fick jag och Jocke ett Uppläggningsfat av syskonbarnen.
På eftermiddagen gjorde vi inte så mycket. Hade mest mys i soffan och tittade på tv.
På kvällskvisten åkte vi till mamma och fikade och när vi kom hem igen var Linda med familj här och väntade på oss.
Jag och Melvin hjälptes åt att öppna pket och jag och Jocke fick en ny Almanacka med foto på barnen.
Linda o med familj sov över till dagen efter.

Annandagen 26/12
Vi hade ställt klockan på 08,00 och jag klev upp och väckte samtliga familjemedlemmar.
Vi skulle försöka komma iväg på mellandagsrean i tid.
Jag och Jocke åkte lite i förväg så vi kom fram strax efter 10,30. Det var lagom med folk och vi bytte det som skulle bytas och sedan gick vi och kikade lite.
Folket började droppa in och det blevträngre och trängre.
Nu började det bli jobbigt. Jag orkade inte stå i kö till provhytten så jag prövade helt enkelt ett par byxor mitt i affären. Drog de utanpå mina leggings och kollade om de satt(en äkta Ullareds provning).
När vi skulle gå ut från Birsta city fär vi beskåda två arga män som slåss om en parkeringsplats. Båda hoppar u sina bilar och ställer sig upp i ansiktet på varandra och skriker. Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig. Den ena krävde en ursäkt från den andra och denna vägrar, En gubbe som gick förbi med sin hund förklarade för de båda arga männen att det var minsann ingen parkeringsplats här så de fick vackert båda flytta på sig. Hejja farbrorn med hunden!!
Det var kaos åt alla håll när vi skulle ta oss ut från parkeringen. Kö så långt ögat nådde at alla håll, men till slut tog vi oss ut och kunde åka och äta och sedan åka hemåt.

Söndag 27/12
Denna dag började vi med att skotta bort all snö som fallit under natten. Närmare 30cm för att vara exakt. Det tog en stund, men det var mysigt tyckte jag.
Under dagen gjorde vi inte så mycket så jag ringde Mallibrallan och hörde om de var hemma. Vi åkte dit för att ge Arvid sina julklappar. Väl framme frågade Mallan om vi ville ha middag och det tackade vi ja till.
Vi fick potatisgratäng och älgkött. Sååå gott! Tack snällaste Mallibrallan för maten!

Ja detta var julen 2009. En riktigt bra jul. Tack alla som varit med och jag hjärta er alla!
Jocke- Du är bäst och utan dig hade den aldrig blivit så bra!

Inga kommentarer: